Toggle menu

Betaling og forsikringer


Vi har kontantoppgjør, og vi kan utføre direkteoppgjør med flere ulike forsikringsselskaper!

Betaling

Betaling foregår ved kontantoppgjør! Det vil si at behandlingen av ditt dyr skal betales ved endt behandling hos oss, så sant ikke annen avtale er inngått på forhånd.

Man kan betale med både kontanter og kort, og vi tar også kredittkort. Vi kan også tilby Dyrekonto.

Forsikringer og direkteoppgjør

Vi har gleden av å tilby direkteoppgjør (innen for forsikringsselskapets rammer) med kunder som har kjæledyret sitt forsikret i forsikringsselskapene Agria, Gjensidige, DNB eller Frende.
Direkteoppgjør med andre forsikringsselskap enn de overstående skal klareres med forsikringsselskapet og behandlende veterinær før eventuell behandling/operasjon gjennomføres. Og det kreves skriftlig dokumentasjon på at kundens forsikringsselskap går med på et direkteoppgjør. Vi har da behov for et skadenummer, navnet på saksbehandler og kontaktinformasjon til saksbehandler (telefonnummer og mail). 

Det er viktig å merke seg at denne løsningen vil bli belastet et administrasjonsgebyr for hver gang den benyttes.

Når man foretar et direkteoppgjør hos oss krever dette at vi får all informasjonen vi trenger fra deg som kunde, og vi sender videre inn nødvendige papirer til forsikringsselskapet slik at du slipper å gjøre dette selv. Hos oss betaler du da kun egenandelen din, og forsikringsselskapet utbetaler erstatningen direkte til oss.

Agria foretar direkteregulering innenfor sin arbeidstid, og vi får i de fleste tilfeller svar innen kort tid om hva du som kunde skal betale i egenandel.

 

Vi oppfordrer alle til å ta med seg forsikringspapirene på sitt kjæledyr ved besøk hos oss og at du opplyser ved ankomst i resepsjonen og til veterinæren at du ønsker, om mulig, å foreta et direkteoppgjør med ditt forsikringsselskap. På den måten kan vi få sendt inn nødvendig dokumentasjon så raskt som mulig slik at du slipper å bli sittende å vente så lenge etter endt behandling på svar fra forsikringsselskapet.

Dersom det viser seg at forsikringsselskapet ikke dekker behandlingen må du betale behandlingen i sin helhet.

Har du spørsmål rundt dette med forsikring og betaling i forhold til behandling eller operasjon av ditt dyr oss oss? Kontakt oss på tlf. 69911090, så svarer vi deg så godt vi kan. 

Vi oppfordrer alle til å forsikre sine firbeinte venner, da uforutsette behandlinger og operasjoner fort blir kostbare. Med en forsikring på dyret har man mulighet til å kunne velge behandling ut i fra hva som er best for dyret, og ikke ut i fra personlig økonomi.