Toggle menu

Forsikring

Katt som leker

En ekstra sikkerhet for deg og dyret ditt

Vi oppfordrer alle dyreeiere til å forsikre sine firbeinte venner, da uforutsette behandlinger og operasjoner fort blir kostbare. En forsikring gir eier større mulighet til å velge behandling ut i fra hva som er best for dyret, og ikke basert på personlig økonomi. De fleste forsikringsselskaper tilbyr veterinærforsikring. Noen har også flere tilleggspakker for blant annet medisiner og tannbehandling - noe den ordinære veterinærforsikringen ikke dekker. 

AniCura Dyreklinikken Sotra tilbyr direkteoppgjør med kunder som har dyret sitt forsikret i Agria og Gjensidige. For at vi skal kunne foreta et direkteoppgjør, trenger vi skadenummer/polisenummer, alternativt personnummer (Gjensidige krever også at det fylles ut et skjema). Deretter sender vi inn de nødvendige papirene slik at du slipper å gjøre dette selv. Forsikringsselskapet utbetaler erstatningen direkte til oss, og du mottar en faktura på det resterende beløpet og egenandelen. Agria foretar direkteregulering innenfor sin arbeidstid, og vi får i de fleste tilfeller svar innen kort tid om hva din egenandel vil bli. Gjensidige bruker noe lengre tid på behandling av forespørsler.

Ring oss gjerne og fortell oss om din forsikring. Vi kan lagre polisenummer i våre registre slik at dette er tilgjengelig til enhver tid. Ønsker du å foreta et direkteoppgjør med ditt forsikringsselskap, oppfordrer vi deg til å informere resepsjonen og veterinæren om dette ved starten av undersøkelsen/behandlingen. Dette gjør det mulig for oss å sende inn nødvendig dokumentasjon til forsikringsselskapet så raskt som mulig. Dersom det viser seg at forsikringsselskapet ikke dekker behandlingen, må du selv betale beløpet i sin helhet.

Har du ytterligere spørsmål om forsikring og betaling i forbindelse med behandling/operasjon av ditt dyr? Kontakt oss på telefon, så svarer vi deg så godt vi kan.