Betaling foregår ved kontantoppgjør. Det vil si at behandlingen av ditt dyr skal gjøres opp ved endt behandling hos oss. Vi har flere betalingsløsninger.

Betaling

Vi har kontant betaling og betaling med bankkort og kredittkort (Visa/Mastercard), samt Vipps. Vi har også mulighet for direkteregulering med forsikringsselskap og avbetalingsordning via Resurs Bank.

Forsikring og direkteoppgjør

Vi kan tilby direkteoppgjør (innenfor forsikringsselskapets rammer) med kunder som har kjæledyret sitt forsikret i forsikringsselskapene Agria, Gjensidige eller DNB.

Har du ditt kjæledyr forsikret i andre forsikringsselskap enn ovenstående, betaler du regningen til oss og søker refusjon fra ditt selskap selv.

Når vi skal foreta direkteoppgjør er det vi som sender inn nødvendige papirer til forsikringsselskapet slik at du slipper å gjøre dette selv. Til oss betaler du da kun egenandelen din, og forsikringsselskapet utbetaler erstatningen direkte til oss. For dette arbeidet betaler du et administrasjonsgebyr til oss.

Dersom du ønsker å søke om direkteoppgjør, må du ta med deg forsikringspapirene på kjæledyret ved besøk hos oss og opplyse ved ankomst i resepsjonen at du ønsker, om mulig, å foreta et direkteoppgjør med ditt forsikringsselskap. På den måten kan vi få sendt inn nødvendig dokumentasjon så raskt som mulig, og du slipper å vente på å få gjort opp egenandelen din etter endt behandling.

Dersom vi ikke har fått svar fra forsikringsselskapet innen du kommer og henter dyret hjem, betaler du en forskuddsbetaling til oss på 25 % av totalbeløpet. Denne betalingen brukes til motregning når svaret fra forsikringsselskapet kommer. Har du da penger til gode, så tilbakebetales disse på kontrolltimen.

Du er selv ansvarlig for å sjekke om forsikringsselskapet dekker den angitte skaden. Hva som blir dekket er forskjellig fra selskap til selskap, samt kundens avtale. Vi står ikke ansvarlig for eventuelle avslag fra forsikringen. Dersom selskapet ikke dekker behandlingen må du betale regningen i sin helhet direkte til oss.

Har du spørsmål om forsikring og betaling i forhold til behandling eller operasjon av ditt dyr, kan du kontakte oss på telefon 55116060, så svarer vi deg så godt som mulig. 

Vi oppfordrer alle til å forsikre sine kjæledyr, da uforutsette behandlinger og operasjoner fort blir kostbare. Med en forsikring på kjæledyret har du mulighet til å kunne velge behandling ut i fra hva som er best for dyret, og ikke ut i fra personlig økonomi.

Vipps

Nå kan du også betale til oss med Vipps. Appen laster du ned på din mobil. Du betaler enkelt til oss ved å velge "Send penger" og søke opp vår profil som er 20693 - AniCura Bergen Sør. Vis oss kvitteringen på mobilen, og Vipps så har du betalt :)

Bruk av Vipps kan du lese mer om her.

Kreditt

Vi gir ikke ut faktura. Dersom du har behov for avbetalingsordning, kan du søke om dette hos vår samarbeidspartner Resurs Bank. Søknadsprosessen utføres i forkant av klinikkbesøket eller direkte i resepsjonen på klinikken, og du får svar i løpet av få minutter. Husk legitimasjon!

Måneden etter veterinærbesøket hos oss mottar du fakturaen fra Resurs bank, med forfall siste dag i måneden. Om ønskelig kan du da velge å dele opp betalingen uten rente (nominell) i opptil 12 måneder. Ønsker du å dele opp i lavere månedsbeløp så kan du fordele totalbeløpet på opptil 72 måneder med rente.

Hvis du forhåndssøker og får godkjent, kan du dra til oss uten å måtte tenke på hvordan du skal betale på klinikken. Bare husk å ta med gyldig legitimasjon (bankkort/førerkort/pass).

Dyrekonto er et fantastisk alternativ for deg som har behov for å få dyret ditt undersøkt eller operert av veterinær innen kort tid men ikke har mulighet til å betale for det samme dag.