Betaling og forsikring

  • Ved klinikkene våre foretas all behandling mot kontant betaling, eller betaling med kort samme dag.
  • Vi tar også mot kredittkort, eller betaling via dyrekonto.
  • Er dyret forsikret i Agria kan vi foreta oppgjør direkte med selskapet dersom dette er avtalt med selskapet på forhånd, og vi får svar fra forsikringsselskapet samme dag.
  • Vår prisliste finner du her: Priser

Depositum ved større prosedyrer

  • Ved bestilling av enkelte prosedyrer må det innbetales et depositum ved bestilling. Det skyldes at vi må avsette større ressurser til disse prosedyrene.
  • Som kunde vil du bli informert om dette ved bestilling hvis det er aktuelt i ditt tilfelle.
  • Ved avbestilling av prosedyren syv virkedager før timeavtalen tilbakebetales depositumet uavkortet, for øvrig vil det ikke tilbakebetales.

Forsikrede dyr

1) Selskap med avtale om direkteoppgjør: Agria.

  • Vi foretar direkteoppgjør mot selskapet forutsatt at vi har mottatt bekreftelse på mail/ faks / telefon fra selskapet om at behandlingen dekkes.
  • Det betyr at du må kontakte forsikringsselskapet og få en bekreftelse på at dyret og den aktuelle skaden er dekket av forsikring.
  • Vi behøver da forsikringsnummer, datert bekreftelse på at forsikringen er aktiv, hvilken egenandel din forsikring opererer med, og maksbeløp for forsikringen din.
  • Dersom noe er problematisk hjelper vi gjerne til med dette.
  • Vi foretar så oppgjør mot selskapet, slik at du som kunde kun betaler egenandel til oss
  • Egenandelen betales til oss samme dag.
  • Vi har også et fast gebyr ved hvert direkteoppgjør, som utgjør kr 310,-. Dette gebyret vil legges til på hver enkelt regning som sendes forsikringen.
  • Dermed kan det lønne seg å legge ut regningen selv, og siden få beløpet refundert fra forsikringen. Dette foregår på samme måte som beskrevet under punkt 2.

2) Selskap som ikke foretar direkteoppgjør samme dag

  • Eier gjør opp med oss samme dag som behandlingen utføres.
  • Vi skriver så kvitteringer og epikrise eller forsikringsattest som eier kan sende inn til forsikringen for refundering selv.
  • Det er viktig å merke seg beløpsgrenser og egenandel i tråd med forsikringsavtalen din.

Dyrekonto

  • Dyrekonto gir deg muligheten til å betale regningen din som faktura eller delbetaling.
  • Du søker da om ønsket kreditt fra Resursbank via oss, og får svar direkte på forespørselen.
  • Resursbank sender ut faktura til deg etter 30-60 dager uten gebyr, og du velger så hvordan du vil betale.
  • Man kan da velge å betale hele kjøpsbeløpet uten videre kostnader, eller velge en delbetaling som passer den enkeltes behov.

Error

An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded.