Vi anbefaler alle dyreeiere å forsikre sin firbente bestevenn, da uforutsette behandlinger og operasjoner fort kan bli kostbart. En forsikring vil gi deg som eier en større mulighet til å velge behandling utfra hva som er best for dyret, og ikke basert på personlig økonomi.
De fleste forsikringsselskaper tilbyr veterinær forsikring. Enkelte tilbyr også tilleggspakker som inneholder bla tannbehandlinger og div medisiner, som forsikring vanligvis ikke dekker.
Vi tilbyr direkteoppgjør for kunder som har dyret sitt forsikret i i selskaper som har denne løsningen, vi har avtale med Agria, Gjensidige og DNB. Andre forsikringsselskaper må det gjøres egne avtaler med før besøket. Direkteoppgjør er en ordning der du kun betaler egenandelen til oss, og forsikringsselskapet tar seg av resten. For at vi skal kunne foreta et direkteoppgjør, trenger vi et forsikringsnummer, skadenummer, eller ditt personnummer. Deretter sender vi inn de nødvendige papirer, slik at du slipper å gjøre det selv. Forsikringsselskapet utbetaler erstatningen direkte til oss, og du gjør opp resten med oss.
Vi tar et gebyr for direkteoppgjør, med mindre du er medlem i AniPlan - da er direkteoppgjørsgebyret inkludert i medlemskapet.
Ring oss gjerne og fortell om din forsikring. Vi kan registrere ditt forsikringsnummer i vårt register, slik at det er lettere tilgjengelig ved behov. Hvis du ønsker å benytte deg av direkteoppgjør hos oss, oppfordrer vi deg til å gi beskjed til resepsjon/veterinær ved starten av undersøkelsen/behandlingen. Dette for at for at vi skal kunne sende inn nødvendig dokumentasjon til forsikringsselskapet så raskt som mulig.
Dersom det viser seg at forsikringsselskapet ikke dekker behandlingen, må du selv betale beløpet i sin helhet.
Har du ikke forsikring, eller et forsikringsselskap uten mulighet for direkteoppgjør, må du selv betale beløpet i sin helhet her hos oss.
Har du spørsmål om forsikring og betaling i forbindelse med behandling/operasjon av ditt kjæledyr? Ta kontakt med oss på telefon, så svarer vi så godt vi kan.