Vi har fått ny hjemmeside

Vi håper du liker den. Med alle store systemendringer kan det komme litt rusk i maskineriet, og vi beklager på forhånd om en knapp ikke virker eller det skulle stå hund i stedet for katt et sted eller to. Vi lover at om du kommer til oss på klinikkene kan vi forskjell på hund og katt!

Direkteoppgjør

Når dyresykehuset eller veterinærklinikken får dekket kostnadene for en forsikret skade direkte fra forsikringsselskapet, kalles dette direkteoppgjør. Direkteoppgjør betyr at dyreeier kun betaler en fast og en variabel egenandel, samt andre utgifter som ikke dekkes av forsikringen til dyresykehuset/ dyreklinikken.

Ta kontakt med veterinær

Hvis du synes dette høres ut som symptomene kjæledyret ditt har, anbefaler vi at du tar kontakt med en veterinær for en konsultasjon.

I tilfeller hvor dyresykehuset eller dyreklinikken har direkte oppgjørsavtaler med forsikringsselskapet, kan det gjøres et direkteoppgjør innenfor forsikringsselskapets åpningstider.

Når det er aktuelt med et direkteoppgjør sendes fakturaen direkte til forsikringsselskapet for et skadeoppgjør. Alle direkteoppgjør skjer via faks, telefon eller e-post til forsikringsselskapet, og når de har gått gjennom dokumentene som er sendt inn varsles dyresykehuset / dyreklinikken om hvor stor del av veterinærkostnadene de erstatter.

Forsikringsselskapet har rett til å nekte et direkteoppgjør. I dette tilfellet må dyreeier betale hele summen for besøket før de reiser hjem. Kvitteringen sendes deretter til forsikringsselskapet av dyrets eier for vanlig oppgjør.

En forutsetning for direkteoppgjør er at forsikringen er betalt. Dersom forsikringspremien ikke er betalt, trekkes denne vanligvis fra forsikringserstatningen.

Er du AniPlan-medlem, er det ingen kostnader for direkteopgjør hos oss. 

Error

An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded.