Direkteoppgjør med forsikringsselskap

Når dyresykehuset eller dyreklinikken får betalt kostnaden for en forsikret skade direkte fra forsikringsselskapet kalles det direkteoppgjør.

Et direkteoppgjør innebærer at dyreeieren bare betaler en fast og en bevegelig egenandel, samt øvrige kostnader som ikke omfattes av forsikringen, til dyresykehuset/dyreklinikken. I de tilfeller der dyresykehuset eller dyreklinikken har en direkteoppgjørsavtale med forsikringsselskapet, kan et direkteoppgjør ofte gjennomføres i forsikringsselskapets åpningstider.

Når det er aktuelt med et direkteoppgjør, sendes fakturabeløpet direkte til forsikringsselskapet for skadeoppgjør. Alle direkteoppgjør skjer via fax, telefon eller e-post til forsikringsselskapet som får en saksbehandler til å se på skaden og regne ut hvor stor kundens egenandel skal være. Deretter gir de dyresykehuset/dyreklinikken beskjed om hvor stor del av veterinærkostnadene de erstatter.

Forsikringsselskapet har rett til å nekte et direkteoppgjør. I disse tilfellene må dyreeieren betale hele summen for besøket på klinikken. Eier sender deretter kvitteringen og sykehistorien inn til forsikringsselskapet for vanlig skadeoppgjør.

En forutsetning for direkteoppgjør er at forsikringen er betalt. Man kan ikke foreta direkteoppgjør utenfor forsikringsselskapets åpningstider.

Ta kontakt med veterinær

Hvis du synes dette høres ut som symptomene kjæledyret ditt har, anbefaler vi at du tar kontakt med en veterinær for en konsultasjon.

Last ned AniCura-appen


Så har du en AniCura-veterinær med deg i lomma uansett hvor du er, hver dag mellom 0700 og 2200.

Få rabatt med AniPlan

Som AniPlan-medlem får du rabatt på flere av våre tjenester, og du betaler ingenting for direkteoppgjør eller konsultasjoner i appen. Du får også 10% rabatt fôr fra Royal Canine, Hill's og Specific. Du betaler også redusert pris for flere av våre andre kvalitetsprodukter.
Hva er AniPlan?

Feil

Det har oppstått en feil. Siden svarer ikke lenger som forventet.