Direkteoppgjør av forsikring

Når dyresykehuset eller dyreklinikken får betalt kostnaden for en forsikret skade direkte fra forsikringsselskapet kalles det direkteoppgjør.

Et direkteoppgjør går ut på at dyreeieren bare betaler den fast og den bevegelige egenandelen, samt øvrige kostnader som ikke omfattes av forsikringen, til dyresykehuset/dyreklinikken. I de tilfeller der dyresykehuset eller dyreklinikken har en direkteoppgjørsavtale med forsikringsselskapet, kan et direkteoppgjør ofte gjennomføres i forsikringsselskapets åpningstider.

Når det er aktuelt med et direkteoppgjør, sendes fakturabeløpet direkte til forsikringsselskapet for skadeoppgjør. Alle direkteoppgjør skjer via fax, telefon eller e-post til forsikringsselskapet som får en saksbehandler til å se på skaden og regne ut hvor stor kundens egenandel skal være. Deretter gir de dyresykehuset/dyreklinikken beskjed om hvor stor del av veterinærkostnadene de erstatter.

Forsikringsselskapet har rett til å nekte et direkteoppgjør. I disse tilfellene må dyreeieren betale hele summen for besøket på klinikken. Eier sender deretter kvitteringen og sykehistorien inn til forsikringsselskapet for vanlig skadeoppgjør.

En forutsetning for direkteoppgjør er at forsikringen er betalt. Man kan dessverre ikke foreta direkteoppgjør utenfor forsikringsselskapets åpningstider.

Ta kontakt med veterinær

La oss snakke om tenner!

Mange dyreeiere tror at vennen deres har en sunn og frisk munn, men de tar feil. Faktisk har 80 % av alle voksne hunder og katter problemer med tannhelsen, men det kan være vanskelig å vurdere for dyreeieren selv. Vi er her for å hjelpe vennen din med å få et sunnere smil!

Feil

Det har oppstått en feil. Siden svarer ikke lenger som forventet.