AniCura og Covid-19

Vi gjør vår del for å holde kjæledyr, mennesker og lokalsamfunn sunne: En oppdatering på COVID-19 fra vår daglige leder, Jørn Dreyer.

Kjære kjæledyreiere,

Hos AniCura fortsetter helse, sikkerhet og velvære for våre pasienter, vårt folk og samfunnet å være vår viktigste prioritet midt i COVID-19-pandemien.

Nå som vi er klar over hvor prekært det er å forhindre at viruset sprer seg til flere mennesker, har vi alle et personlig ansvar for å gjøre vår del. Som en familie av dyreklinikker og -sykehus spiller vi en viktig rolle i å støtte folkehelsen gjennom å ta vare på dyrene. Vi tar mange forholdsregler i AniCura for å kunne fortsette å tilby veterinærbehandling av høy kvalitet, samt omsorg for de som eier og elsker dyrene, og det er viktig for oss å kunne gjøre dette i et trygt miljø for våre ansatte og alle andre som kommer gjennom dørene våre.

Situasjonen utvikler seg daglig, og vi tilpasser tiltakene våre etterhvert som vi vet mer om hvordan vi skal reagere på virkningene av COVID-19. Når vi sammen står overfor denne utfordringen, ønsker vi at forholdsreglene vi følger i AniCura i Norge skal være synlige for deg.

Våre medarbeidere

Flere tiltak er satt i verk for å beskytte våre ansatte som er i frontlinjen og tilbyr viktige tjenester til kjæledyr med sykdommer og skader gjennom denne spesielle tiden, som for eksempel:

  • Hygienerutiner for ansatte, retningslinjer for rengjøring og desinfisering av klinikker og dyresykehus, samt ansvarlige krav til bruk av personlig verneutstyr er blitt distribuert. Det gjøres kontinuerlig lokale risikovurderinger i klinikkene og på sykehusene våre.
  • Retningslinjer for samhandling med kjæledyreiere er blitt delt med våre folk for å hjelpe teamene med å opprettholde sikre avstander og gode hygienerutiner.

Kjæledyr og deres eiere

I tillegg til tiltakene vi gjør for å beskytte menneskene våre, er vi opptatt av å levere pleie av høy kvalitet til kjæledyret ditt. Men vi trenger din hjelp!

  • Våre lodne venner er velkomne til oss sammen med EN av eierne. Vi ønsker å begrense antall besøkende til bare én person per pasient. Ledsagende familiemedlemmer blir bedt om å vente utenfor. Noen klinikker har kapasitet til å håndtere dyret helt selv, og ber eier vente ute mens dyret blir behandlet.
  • Vi er glade for å se deg - men vi håndhilser ikke. Virus trives på hendene våre, så unngå å berøre ansiktet ditt. Dette er ellers noe vi har for vane å gjøre 4-16 ganger i timen uten å tenke på det.
  • Vask hendene grundig flere ganger om dagen. Vask hendene med såpe og varmt vann - både før og etter besøket hos oss.
  • Host og nys i albuegropen eller i et papirlommetørkle. Ikke i hendene! Kast papiret etter bruk.
  • Vi opprettholder de aller høyeste standarder for hygiene. Våre klinikker fokuserer ekstremt sterkt på hygiene, de rengjøres og desinfiseres strengt og kontinuerlig.
  • Hvis du føler deg syk eller hvis du er i karantene, må du ringe oss om du har behov for veterinærhjelp til ditt dyr. Sammen finner vi en løsning for dere.

Vi er her for deg, kjæledyret ditt og samfunnet vi bor i. Og vi setter pris på din tålmodighet med oss ​​når vi nå navigerer gjennom denne krisen på den beste måten vi kan, med det beste for dyrene, deres eiere og våre ansatte i tankene.

Til slutt vil jeg rette en oppriktig takk til dere som har delt oppmuntringsord og takknemlighetshistorier med våre ansatte og hverandre underveis – disse gode ordene varmer mer enn du kanskje tror blant veterinærteamene som jobber hardt for å ta vare på deg og kjæledyrene dine under denne prøvende tiden.

Vennlig hilsen,
Jørn Dreyer

Flere nyheter

    Error

    An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded.